Regels voor reviews

Reviews juridische cheklist AdviesJurist

Regels voor reviews:

We kijken er allemaal naar als we iets kopen of reserveren. Werkt het goed? Hoe is de kwaliteit? En de leverancier/dienstverlener, is die klantvriendelijk? Je gaat er blind vanuit dat het klopt wat er staat.

Het plaatsen van nep-reviews is voor verkopers dan ook best aanlokkelijk. De nieuwe regels voor eerlijke reviews zijn afgelopen weekend ingegaan. Die zijn er om nepreviews te voorkomen.

Regels over reviews in je webshop

De belangrijkste regel over reviews is dat het beleid omtrent reviews transparant moet zijn. Dat betekent dat je informatie in je webshop moet verstrekken. Beantwoord daarom de volgende vragen vanaf nu op je website:

⭐ Toon je zowel de positieve als negatieve reviews?

⭐ Betaal je voor reviews, of zijn ze gesponsord?

⭐ Hoe controleer je of de review echt is, of de klant echt iets bij je heeft gekocht?

Ben je aangesloten bij een externe reviewpartij? Verwijs dan naar de informatie over reviews op hun website. Zij zijn daar vaak heel transparant in. 

 

BEL MIJ TERUG

    Vragen? AdviesJurist helpt je graag op weg met praktisch juridisch advies waar je direct in de praktijk me aan de slag kunt!

    Demi Grandiek Adviesjurist en Privacy Professional

    AdviesJurist
    &
    Privacy Professional

    Het overbrengen van kennis op een manier die past bij de organisatie, zorgt ervoor dat organisaties zelf tot inzichten komen.

    UITGELICHTE BLOGPOSTS
    ADVIESPAKKETTEN

    Kies een van de adviespakketten

    Klik hier
    WAT ZEGGEN KLANTEN?

    Duidelijke voorwaarden en afspraken met klanten vind ik belangrijk. Dat is gelukt met de laagdrempelige algemene voorwaarden van AdviesJurist. Zo weet ik waar ik aan toe ben en mijn klanten ook.

    logo rootjes hoveniers

    Martijn Rootjes