Regels voor reviews

We kijken er allemaal naar als we iets kopen of reserveren. Werkt het goed? Hoe is de kwaliteit? En de leverancier/dienstverlener, is die klantvriendelijk? Je gaat er blind vanuit dat het klopt wat er staat.

Wetboeken

Het plaatsen van nep-reviews is voor verkopers dan ook best aanlokkelijk. De nieuwe regels voor eerlijke reviews zijn afgelopen weekend ingegaan. Die zijn er om nepreviews te voorkomen.

Regels over reviews in je webshop

De belangrijkste regel over reviews is dat het beleid omtrent reviews transparant moet zijn. Dat betekent dat je informatie in je webshop moet verstrekken. Beantwoord daarom de volgende vragen vanaf nu op je website:

⭐ Toon je zowel de positieve als negatieve reviews?

⭐ Betaal je voor reviews, of zijn ze gesponsord?

⭐ Hoe controleer je of de review echt is, of de klant echt iets bij je heeft gekocht?

Ben je aangesloten bij een externe reviewpartij? Verwijs dan naar de informatie over reviews op hun website. Zij zijn daar vaak heel transparant in. 

Vragen over dit blog? Ideeën of opmerkingen?

"*" geeft vereiste velden aan

Laat ons weten wat je bezighoudt. Heb je een vraag voor ons? Stel hem gerust.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.