Regels voor Fieldmarketing

Voor fieldmarketing gelden algemene reclame regels. Maar daarnaast gelden bijzondere regels Ć©n plaatselijke regels. Als je wilt beginnen met fieldmarketing, betekent dat dus dat je eerst goed onderzoek moet doen naar de mogelijkheden.

Fieldmarketing is een vorm van reclame maken. Het gaat er dan om dat die reclame buiten de winkel of shop wordt gemaakt. Dus door langs de deuren te gaan. Of door te flyeren op een druk plein. Je begeeft je in het ā€˜veldā€™.

Voor fieldmarketing gelden regels. De algemene reclameregels natuurlijk. Die zeggen dat je niet mag misleiden of oneerlijk mag handelen. En een hele belangrijke algemene regel: als je gaat flyeren, moet je je eigen troep opruimen.

Daarnaast gelden bijzondere reclame regels. En die stellen dat je:

šŸ”µ de consument niet mag misleiden.

šŸŸ£ ook niet agressief benaderen.

šŸ”µ hem of haar met maximaal twee fieldmarketeers mag benaderen voor een gesprek.

šŸŸ£ en dat eenmalig mag proberen als hij of zij langsloopt.

šŸ”µ natuurlijk dat je direct stopt met aandringen, als dat aan je gevraagd wordt.

De reclame regels voor fieldmarketing vind je in de Reclame Code Fieldmarketing. En bij deze vorm van reclame: in de regels van de gemeente waarin je reclame gaat maken. Dus kies je voor een druk winkelplein? Of een bepaalde wijk in een dorp? Houd dan altijd rekening met de regels van die gemeente.